U Nastavnom planu i programu Waldorfske škole u Hrvatskoj (https://www.waldorfska-skola.com/images/download/kurikulum_waldorfske_kole.pdf) stoji sljedeće:
1. STRUČNA SPREMA WALDORFSKIH UČITELJA
S obzirom da je riječ o školi sa zamjenskim, odnosno alternativnim programom, čije
ostvarenje podrazumijeva specifičnu složenost diferenciranih uloga i poslova koji zahtijevaju i različite
stručne i pedagoške kompetencije i nadležnosti, vrsta stručne spreme nije istovjetna onoj u
standardnoj osnovnoj školi.
Nastava se realizira kao glavna nastava, predmetna nastava i praktična nastava, a glede
obvezatnosti kao redovita i izborna. Za djecu s posebnim potrebama organizira se dodatna i
dopunska nastava.
S obzirom na vrste nastave razlikuju se tri skupine učitelja: učitelji glavne nastave, učitelji
predmetne nastave i učitelji praktične nastave.
Učitelji glavne nastave ili razredni učitelj (UGN): UGN vodi razred od prvog do osmog razreda i
realizira nastavni program sljedećih nastavnih predmeta: matematika, hrvatski jezik, poznavanje
prirode i društva, religijska kultura, zemljopis, povijest, fizika, kemija, biologija. Ovi nastavni
predmeti su raščlanjeni po nastavnim cjelinama (epohama). Jedna epoha traje 3-4 tjedna i realizira se
kao "glavna nastava" (prva dva sata u nastavi od 8 do 10 sati ujutro ) .
Učitelj predmetne nastave (UPN) podučava u sljedećim nastavnim predmetima (koji se već od prvog
razreda nadovezuju na glavnu nastavu): glazbena kultura, euritmija, tjelesna i zdravstvena
kultura, strani jezici, vjeronauk, umjetnička nastava (slikanje, crtanje, kiparstvo, modeliranje).
Učitelji praktične nastave (UPRN) se angažiraju za područja radnog odgoja, učenja elemenata
pojedinih obrta i općenito za područja stjecanja specijaliziranih znanja: ručni rad, vrtlarstvo,
različiti obrti . Oni moraju imati stručna znanja iz određenog područja i pedagošku osposobljenost za
rad u waldorfskoj školi.
DODIPLOMSKA IZOBRAZBA - uvjeti zapošljavanja u svojstvu učitelja u osnovnoj waldorfskoj školi
Učitelj glavne nastave-razredni učitelj mora : 1. imati završenu visokoškolsku naobrazbu ( VSS ) i 2. završenu (najmanje) dvogodišnju naobrazbu za waldorfskog učitelja na instituciji priznatoj od međunarodne waldorfske asocijacije;
Učitelj predmetne nastave (osim euritmije i Bothmer gimnastike) mora : 1. imati završenu visokoškolsku naobrazbu odgovarajućeg smjera ( prema Pravilniku o stručnoj spremi i pedagoško-psihološkom obrazovanju učitelja i stručnih suradnika u osnovnom školstvu, Narodne novine, broj 47/96) i 2. završenu (najmanje) dvogodišnju naobrazbu za waldorfskog učitelja na instituciji priznatoj od međunarodne waldorfske asocijacije ; 2. učitelj euritmije i Bothmer gimnastike mora imati završenu (najmanje) dvogodišnju naobrazbu za waldorfskog učitelje (smjer: euritmija i Bothmer gimnastika) na instituciji priznatoj od međunarodne waldorfske asocijacije.
Učitelj praktične nastave mora i: 1. imati završeno visokoškolsku naobrazbu (VSS). 2. završeno (najmanje) dvogodišnju naobrazbu za waldorfskog učitelje na instituciji priznatoj od međunarodne waldorfske asocijacije.
Odgojitelj u waldorfskom vrtiću:
Za rad u waldorfskom vrtiću u Hrvatskoj potrebno je imati odgovarajuću stručnu spremu definiranu zakonom za rad u državnom/gradskom vrtiću, te najmanje dvogodišnji studij za waldorfskog odgajatelja.